I give up


Kadang kadang aku tertanya dgn diri aku sendiri , kenapa susah sngt nak aku cakap TIDAK kenapa susah aku nak ckp YA . Kenapa susah sngt untuk aku tegakkan pendirian aku . Ya , aku manusia yg sngt menjaga perasaan orang lain sampai hati aku sendiri yg sakit . Kesakitan yg aku rasa , aku tahan aku cuba pendam aku cuba utk tersenyum . Aku benci dengan diri aku , aku benci sebab aku tak dpt nk suarakan pendapat aku . Kenapa aku perlu ada sifat "terlalu menjaga perasaan orang" . Aku cuba utk bangun , aku cuba utk bersuara tapi akhirnya aku tewas dengan diriku sendiri . Aku akur dengan kemahuan orang . Aku ikut , aku benci diri aku . Aku benci diri aku sebab sakitkan diri sendiri.
Aku cuba untuk mencari kekuatan , aku cuba . Tapi sampai skrg aku masih tewas aku masih gagal dengan diri aku . Ya Allah , permudahkanlah segala urusan hambamu ini . Aku cemburu , aku cemburu dengan org yg "straightforward" . Aku nak jadi org mcm ni , walaupun mungkin ramai yg tak suka tapi at least dia jujur . Dia suarakan apa yg dia nak katakan . Buat apa kisahkan hati orang , walhal ada orang kisah dengan hati engkau ? Kesakitan yg engkau rasa ada org kisah ? Orang tak amek peduli , lagi disakiti lagi dia jijak kepala kita ni . One day , aku akn cari sumber kekuatan aku . One day , aku akan berani untuk menyuarakan suara aku. Just one day ..
I WON'T GIVE UP EASILY . ASSALAMUALAIKUM.


No comments:

Post a Comment