Favorite Food

Lately ni rajin pula sis ber-blogging perasan idok ? So topik kalini "Favorite Food" . Saja nak share apa yg sis suka & mana yg rapat dgn sis tau lah sis suka apa kan . Before nak upload gambo just nk ckp yg gambo ni semua diambil bersumberkan encik google ye korang :)

1) Buat baru nak kenal aku, aku ni memang hantu asam. Aku rasa aku ikut jejak parents aku since dedua suka makan asam hahaha.Tbh , ni asam paling aku suka ( asam masin ) . Walaupun nama dia asam which is suppose to taste sour but this one lain sikit , nama je asam tapi rasa dia masin . Makan ni mmg akan cari air sejuk kosong sebab kombinasi depa sangat best ( sbb masin sangat ) . Thumbs up utk "Asam Masin"

2) Dalam bnyk-2 fast food yg ada kat Malaysia ni , aku kena jujur lah kan. MCD paling aku suka sbb aku rasa price dia affordable dgn makanan yg dia bagi . Lagi satu aku suka pasai MCD sbb ice cream dia semua sedap . Aku memang kaki lepak MCD . Sampai kekadang aku mengidam nak makan MCD tau , nasib ada certain org yg memahami & full-fill kan craving aku. Thanks dkt org yg berjasa hahaha. Ahh & favorite aku is "BIG MAC".

3) Setiap kali parents aku g pasar malam , benda wajib aku order mesti bihun sup . Aku memang hantu bihun sup , lagi sedap kalau ada lobak masin . Tu memang sempoi habis lah . Tapi lagi best kalau bihun sup mak aku buat . Pergh memang terangkat. Aku tak kisah kalau daging habis , asalkan ada lobak masin tu dah cukup. Dia kan ada 2 jenis bihun sup daging @ ayam , aku lg prefer makan bihun sup daging & bihun dia kena letak kunyit , kalau bihun tak letak kunyit rasa xdak umph .

4) Pulut mangga is the best . Aku selalu makan kat Bercham , ada satu kedai memang pulut mangga dia terbaik . Bayangkan , aku baru lepas makan nasi , walaupun kenyang namatey aku still ada ruang nak melahap pulut mangga . So , pulut mangga favorite aku . Kombinasi yg sangat menarik. Ya Allah, teringin pula aku nak makan . Haa hampa hat tengok jangan terlioq pulak.

5) "Tak melayu lah wey kalau tak makan durian". Eh, salah statement ni . Tak semua org melayu leh telan benda ni. Tapi aku tergolong dlm golongan yg suka makan durian lah. Dalam banyak-2 buah ermm dah nama dia pun "KING FRUIT" of course lah dia buah paling "KING" dalam hati aku. Dulu aku boleh tahan bau dia , tapi skrg kureng sikit. Tambah kalau ada org baru lepas makan durian then berlahak pergh bau mmg aku x tahan . Baru aku tau busuk dia cmna ahaha but still it tastes so good. Thumbs up durian tq sebab exist dlm dunia hahaha. And aku bersyukur sbb aku lahir kat Malaysia sbb durian tumbuh kat sini hahaha.

6) Tipu aeh kalau kata hampa x makan cendoi. Ya Allah ruginya kalau sapa x makan cendoi . So cendoi dlm list minuman feveret aku . Tambah kalau cuaca panas memang lagi thumbs up lah dkt cendoi sebab sedap namatey . Family aku selalu makan kat Sg Dua ( Cendoi Pak Belalang ) aku mmg recommend kat org kalau nk rasa cendoi power sbb memang power cendoi dia . Ermm dahaga lak cendoi.

7) So cadbury coklat paling aku suka lah . Org jenis mcm aku ni suka coklat yg ada kacang . Tak kisah lah kacang apa, asalkan leh hadam dlm perut aku , aku terima . So thumbs up cadbury hahaha actually aku dah hilang idea nak karang lol .

Okaylah sbb aku suka nombor 7 , aku stop sampai sini dah la. So thanks sbb rajin usha & stop sbb nak baca blog ni. Have a nice day :) Assalamualaikum. So diulangi , gambar semua ceq amek kat google nah. 




No comments:

Post a Comment