Bila Wiwi Jealous ..

So kalini dah fikir topic baru nak sembang . Setiap manusia ni mesti ada some part yg dia rasa "kan bagus kalau aku ada cmni cmni" . Semua manusia tak lari daripada nak jadi something yg better than dia dah ada :) . So topic harini is "Bila Wiwi Jealous.." . Biasalah kan kalau ada sifat iri hati / cemburu but in a good way lah . So enjoy reading :P

1. INSOMNIA
Lately ni aku ada masalah sikit dgn tidur . Semalam pukul 3am still takleh tidur even aku dah godek sana godek sini dari pukul 1.30am . Nak dijadikan cerita semalam tepat pukui 3am kita tgk jam kat phone , then masa nak tidur (pejam mata) dengar pula org main kerusi sekali baca ayat kursi alhamdulillah boleh tidur . Aku ni pengecut sikit hahaha . Apa kena mengena dgn topic ? Actually aku jealous dgn certain people yg sekali letak bantal terus boleh tidur . Mcm aku susah , minimum nak tidur betul-2 dlm 30min cmtu , unless kalau penat sngt tidur sekejap dah berdengkur haha.

2.PANDAI LUKIS
Aku suka sngt dgn org yg pandai lukis. Bagi aku seronok sebab bila kita bayang something , we can make it real dengan melukis but kalau org mcm aku bayang je lah boleh . Lukisnya kelaut haha. Aku rasa mcm wah mesti best kalau dia pandai lukis , boleh lukis pemandangan / benda yg dia bayang pastu buat collection bnyk-2 sampai penat nak simpan . Kalau rajin leh buat komik ( berangan ) . Bakat ni memang susah nak cari , kalau dah ada tu bersyukurlah . Hmm saya jealous.

3. MAKAN BANYAK
Ni lagi satu , jealous dgn org metabolisma tinggi ni sbb apa engko sumbat la apa pun dlm badan but still nothing happen . Kurus mcm tu je , but kalau aku nak makan pun kadang-2 tgk time & was-2 nak makan benda ntah pah hapa tapi kekadang aku bantai je hahahaha . Nak dijadikan cerita , aku jealous dgn #TeamMetabolismaTinggi sebab heaven gila hidup dia , kira makan lah bila bila masa & dimana jua (dah mcm iklan) so yg kurus tu bersyukur lah ye . Jangan jd mcm saya "chubby" org pun tak nak hahahaha (muka redha)

4.PANDAI MASAK
Ni lagi satu , kan bagus kalau bakat memasak mak aku turun kat aku . Aku memang paling failed bab masak but skrg aku tgh berjinak jinak . Hmm buat telur goreng pun aku menjerit-2 sebab meletup letup minyak dia ( punya takut ) sbb aku kalau minyak terperecik kat tgn aku suka terkejut & mula lah mencarut ( tanpa sengaja ) so org kata pelan-2 kayuh la nak ada bakat dlm memasak ni. Yg penting aku dah lepas buat samyang ala-2 heaven & earth ( kurang pedas / carbonara ) entah kenapalah nak heaven & earth hahahaha. So kepada yg pandai masak keep it up . Untung ler ~ Untuk yg slow mooo mcm aku , meh ler usaha keras ye . 

5.SCORE TAPI TAK STUDY
Ni lagi gua ber-double jealous sebab kekadang tgk org tu lek lek je tak study , kita punya lah struggle study sekali keluar result perghhh dia kemain tiptop . Org kata apa ,anugerah dari Allah. Lain org lain cara style belajar. Mcm aku kena pulon dgn buku baru leh jalan , kalau tak baca memang hancur terus but ada yg jenis dlm kelas boleh catch up & dia ada long term memory. Aku ni faham-2 lah, shor term memory so memang harapan lah kalau dpt score tapi tak study. Hmmm atau mungkin depa study time aku tak nampak ? Who knows but still golongan sebegini bersyukurlah kerana saya jealous dgn anda hahahaha.

6.ORANG KAYA
Ni lagi spesis manusia aku jealous hahaha . Kekadang berangan kalau jadi org kaya memang confirm la belanja tak ingt dunia , masuk kedai setakat beli baju kasut rm2-4 ratus rasa mcm hmmm tak ada hal benda boleh settle . Kalau org biasa-2 mcm aku hmm memang dpt tenung lah . Aku kekadang terbayang gak cmna hidup deme , rumah besar kereta besar shopping sakan mesti best kan . BUT ! HAAA AKU JEALOUS JE , TAPI AKU LAGI SUKA MCM SITUASI AKU SKRG DGN FAMILY YG AKU ADA SKRG . EVEN KAMI TAK KAYA BUT WE'RE STILL HAPPY , ALHAMDULILLAH MAKAN MINUM STILL CUKUP & I LOVE MY FAMILY ESPECIALLY MY PARENTS . Mungkin ada hikmah kenapa aku tak dilahirkan dlm golongan sedemikian , Allah je yg tau sebabnya :D . So be happy guys !

7.MAKEUP
Hello , aku dah 20 tahun but nak guna concealer pun aku tak reti apatah lagi nak lukis kening. I have a huge problem with myself . Seronok tgk kenkawan main conteng-2 muka dia tapi kita hmm setakat pakai foundation then tempek krim je lah mampu. One day dah start keja ai nak kumpui duit then nak beli barang makeup banyak-2 . So kepada sang jejaka tunggu lah ai , mana tau dah makeup iolz jadi cantik then uolz nak ngorat iolz ( muntah please ) no no no , i gurau je haha. So ai jealous dgn org yg pandai makeup . Tahniah sbb you dah buat ai jealous sbb you pandai makeup . But one day , i'm gonna be like one of you baby :-*

So sebab aku suka number 7 , i should stop here. Kepada golongan yg ada dlm 7 list "Bila Wiwi Jealous" bersyukur lah sbb ada org jealous dgn uolz haha. Jealous but in a positive way ye . K thanks for reading . Assalamualaikum & have a nice weekend everyone !

No comments:

Post a Comment