Week 1.


Minggu yang memenatkan . Permulaan cerita sepatutnya aku ni clinical kat Hospital Daerah je but ada something yg berlaku yg menyebabkan aku terdampar ke-riang-an kat Hospital Besar . "Ke-riang-an" lah sangat , takpa mungkin Allah nak mempertemukan aku dengan "Encik Flawaless" hahahaha berangan tak sudah . For the 1st week aku jaga bilik CT SCAN with radiographer in charge lah . Sejujurnya lah aku tak suka duduk ct scan sbb hg akn dikelilingi dgn para radiologist and radiographer yg "GARANG" . Tak semua garang tp sorang ja , kekadang ikut mood dia lah kalau nak marah hmm sis redha *sila rujuk gambar diatas = muka redha sis*. Maka dgn itu aku punyalah excited sebab harini dah berakhir sisa sisa hidup aku kat bilik ct scan.

Yang lagi malangnya aku kena get ready utk "Portable / registration / OT" tapi aku memang agak excited kalau ada OT sebab this gonna be my 1st time nak ikut tgk deme operate patient . Cita cita sis dulu nak jadi doktor bedah *lah sangat padahal takut darah* . I'm trying to kuatkan diri and tak nak takut sangat dgn darah . Nak jadi radiographer satu ja yg penting "TAKLEH TAKUT DARAH" how come you nak treat patient if patient datang dari A/E ? You have no other choices so lagi sekali muka redha *rujuk gambar diatas* . Insyaallah aku akn kutip lah semua ilmu yg aku dpt sepanjang sebulan aku clinical kat hospital ni . Doakanlah yang terbaik buat diriku ini.

And last sekali nak minta tolong doakan keadaan ayah kwn baik saya yg terlantar kat hospital sebab ada pendarahan dlm otak supaya ayahnya pulih seperti biasa . Insyaallah moga Allah permudahkan segala galanya aamin :)


No comments:

Post a Comment