Diet ! Diet ! Diet !


Hai semua ! Sejak kebelakangan ni saya terasa diri saya agak berisi. Yes ! I admit it . Even saya selalu kena ejek ' gemuk dan sebagainya '. Padahal tak adalah besaq mana pun badan aku -,-. *ayat sedapkan hati*. Mulanya ingat nak start diet minggu ni.. Tapi asyik tertangguh sebab perut saya ni selalu minta makan. Saya kesiankan dia. So, saya kasilah dia makan.. Supaya dia gembira , saya pun gembira. Itulah dia, bila kita dah suka makan , mulalah berat badan nak cari pasal. Haishhh. Saborrr je lah.

So, saya ada ikut exercise utk kuruskan badan. Sumpah, terasa lutut dengan paha nak tercabut -,-'. Terketaq-2 kaki saya ni haaa. Nak berjalan pun susah. Saya share ni utk org-2 yg nk diet sama mcm saya. Jom ! Kita lakukan aktiviti ni bersama-2.. Hihi... So, lepas SPM ni ingat nak pergi gym khas utk perempuan.. Hmm, nk start kuruskan badan.. Lepas tu kena pergi PLKN pulak. Haish, life yg sangat padat. Nak buat mcm mana? Nasib badan lahh dapat PLKN... *wondering* Org yg nak sangat pergi PLKN selalu tak dpt, tpi org yg xnak PLKN pulak yg dapat :'( .


Saya dok amalkan mcm ni lah. Yalah , nak sangat dapat berat badan yg ideal. So, tolong doakan saya eh? Okaylah. Berhenti sebentar.. Main game dulu. Assalamualaikum ! ;)

No comments:

Post a Comment