Inalillah ; Al-fatihah


Harini tepat jam 3.40pm Pak Uteh telah pergi menghadap Ilahi. Semalam sempat jumpa dengan arwah masa arwah masih ada. Terbaring layu dengan mengharapkan bantuan pernafasan. Punca dia sebab luka di kaki sebab arwah ada diabetes, dari situ kuman masuk dan merebak sampai ke buah pinggang, hati dan last sampai ke dalam darah. Sungguh, Allah sayangkan arwah lebih. Walaupun aku tak rapat dengan Pak Uteh tapi masih aku ingt waktu dia sihat, setiap kali kami balik mesti dia keluar tangkap udang galah bawa balik utk kami. Aku tak pernah lupa benda tu. Ya Allah beratnya ujian yg Engkau berikan. Tahun ni 2 sedara yang aku rapat Engkau ambil ya Allah. Sungguh aku redha dengan pemergian sepupu ku dgn pak cik ku.

Lagi sayup hati ni bila aku tak dpt pergi kebumikan arwah atas sebab kerja. Malam ni juga dikebumikan. Aku harap semuanya dipermudahkan oleh Allah. Ya Allah sungguh berat hati ni. Ya Allah permudahkan lah segala urusannya. Sedekahkan al-fatihah kepada arwah semoga dia tenang disana.Aamiin

No comments:

Post a Comment