Sem 6 ft. Degree?


Memandangkan next week dah start semester 6 ( last one ) I'll do my very best utk dapatkan DL for the last time :) . Actually this is what I felt currently , you know both of my bestfriends zaman University ni wanna further their study untuk amek degree.But there's only me who's not gonna further my study.Even both of my elder brother and elder sister pun dah ada degree.There's only me yg setakat ni yg buat diploma.I really wanted nak buat degree but ada la beberapa halangan nk sambung degree which is the first one (obviously) masalah dengan finance.

Aku bukan dari keluarga yang berada , aku tak senang mcm kenkawan aku yang lain . Aku ada impian nak sambung degree maybe lambat dari kenkawan aku.Sebab aku nak kena kerja dulu, aku kena bayar hutang MARA aku dulu baru aku boleh sambung study.Aku aim nak kerja 2 tahun and after settle bayar hutang baru nak sambung study.Lagi baik kalau dapat study under Hospital . Tapi masalah kedua aku,bidang aku ni limited. Aku tak pernah terfikir benda apa yg sebetul betulnya aku nak sambung untuk buat degree ni hahaha . Takpa benda tu boleh fikir balik kan.

Ni salah satu dlm bucket list aku lah "degree". Aku harap impian kenkawan aku tercapai.Seronok bercampur sedih bila baca whatsapp group kenkawan dah nak amek "MUET" and yup sensorang aku yang tak akan amek MUET untuk tahun ni hahahahaha.Sedihnyeeee.Tapi tu lah rezeki masing masing.Buat masa sekarang simpanlah azam tu.Biar berkobar sikit diri ni.Nnti masuk degree hahaha jadilah org paling tua dlm kelas ye Wiwi. "Moga impian seketul wiwi tercapai aamiin".

So teruskan perjuangan kita untuk sem last ni . Apa yg aku perlukan sekarang is graduate with my bestfriends.Sesama baling cassette eh?! Yelah trend zaman skrg kan hahaha tapi kena make sure sambut,kang tak pasal pasal kena bayar rm5k pula . Walaupun gang kita dah berkurang dari 5 jadi 3 , doesn't mean aku tak lupa yang lagi 2. Thank you for staying with me , siapa sangka dah 3 tahun kita bersama and this is it, kemuncak yang kita nantikan. Hopefully persahabatan kita akn kekal sampai bebila. Sayang hampa :-* .

No comments:

Post a Comment