Raya 2016 ( tak ada gamba )

Alhamdulillah , rabu lepas dah raya . Terkenang pula aku last day puasa , sumpah tak tipu wey tahap dugaan dia memang hardcore. Time tu aku dah mula terbayang air kelapa lah air 100plus lah ( mcm mcm air ) sebab panas sangat cuaca kat Perak time tu . Alhamdulillah lah tahan juga nafsu ni , haa setan tak ada jgn aku jadi setan hahaha. Memang kalini raya memang best . Seronok dpt berkumpul & raya dengan sepupu walaupun duit raya ciput mcm siput dia masuk ( muka redha ) .

Yang best tgk mama dgn abah lah .Sakan deme beraya , yelah semenjak mama buat reunion sekolah dia haa lagi sakan lah dia beraya dgn kenkawan zmn sekolah dia. Eh, of course mak ai paling gojes kat situ , putih-2 merah & kurus. Hmm sis redha sbb sis gelap & gemuk tapi muka ni masih bahagia hahaha. Memang kekadang kwn-2 mak aku kemain ngata aku , berdouble meaning nak kata aku gendut . Makcik pakcik, tgk la nnti ai kurus , jgn nak pilih ai jd menantu ye ( k gurau gurau je )

Tak ingt raya keberapa, tp benda paling lawak pernah jadi. 2 ekor ayam masuk dlm rumah (acah nak beraya ) siap masuk bilik wey , bila org halau kemain dedua ekor terbang . Memang aku terkejut namatey lah wey nasib tak fly kick muka aku . Dedua keluor pintu lain-2. Aduh berdekah-2 aku gelak , bila ingt balik memang lawak . Tu lah best raya kat kampung. Ayam semua rare-2 . Set-2 nak datang beraya padahal bukan puasa pun. Org puasa , dia makan dedak hekelehhh .

Family belah mama yg best kebanyakan cousins semua hampir sebaya , tak ada gap yg jauh. Kalau belah abah gap jauh banyak . Tapi ai sayang je dedua belah :) . Semua best sepupu ai ni . Tapi tu la sayang , tak semua sepupu yg rapat ( belah Pak Andak , Pak Uda ) . Set tu memang gua tak boleh nk rapat. Haritu team Pak Andak balik pun tak bercakap . Padahal sepupu betul tu hahaha. Moga Allah berikan hidayah kpd kalian utk berkata-2 sama kami semua ( setia menanti ) erm yeke? Eh , hahaha.

Tahun ni tak sempat lg beraya dgn kenkawan sekolah. Huaaa , nak beraya dgn you olz tapi i olz pun baru ja harini balik rumah so kinda penat. Nak rest dah dia buat open house. Huhu, alamatnya sampai kesudah la x jumpa ( geleng-2 ) tak boleh jadi. Kita kena bagi jadi juga. Jangan terkejut k kalau jumpa iolz sebab i dah tembam hmmm puasa mcm x puasa je aku ni. Dulu zmn sekolah kalau bulan puasa kurus, but lepas sekolah tak ada maknanya nk kurus , bertambah-2 naik ada lah. Apalah dugaan aku huaaaa ~ ( doakan lah wiwi kurus ) alhamdulillah aamiin.

Apa-apa pun SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN ! Panjang umur, jumpa lagi. Wyyyyy tak sabaq , this year Raya Haji raya sekali dgn cousins ai yg ohsem :D . K bai, assalamualaikum (XOXO)


No comments:

Post a Comment