Jangan Jelly Dengan Kami :P




ASSALAMUALAIKUM ! Sebelum memulakan bicara adakah anda kenal dengan jejaka di atas ini ? Wah wah, siapa tak kenal dia ye dok? Ustaz hensem feymes lagi Hihi. Gatai pula sofia :P . Namanya ustaz DON DANIYAL . Nak dijadikan cerita baru sat sat tadi dia buat ceramah at surau umah sofia :D . Alhamdulillah, sofia dpt hadirkan diri. Tapi tak la dia pakai sehensem gambar di atas. Ehhhh dia tetap hensem seperti gmbr di bawah ..

Haaaa, okay? Macam nielah rupa dia time bg ceramah at surau sofia :). Okay ceramah dia memang best. Ada unsur-2 jenaka di situ :D . Dia cerita pasal israk dan mikraj . Barulah sofia tahu yg apabila NABI MUHAMMAD SAW bercakap para sahabat dpt melihat cahaya di celah gigi baginda. Subhanallah! Sedikit sebanyak dpt la tau cerita mengenai baginda :) .

Ustaz pun ada selit cerita pasal NABI YUSUF. Nabi Yusuf pandai dlm tafsir mimpi.. Saya tahu awak dah tahu kan kan ? :) . Tak perlu la nk diceritakan boleh? Hihi. Fact, nanti saya cerita dekat awak awak semua. Kalau teringin nk dengar lah. Haaa , ada cerita terbaik dri ladang ! 

Ciri-2 rambut betul NABI MUHAMMAD SAW ialahhh .. *BunyiDrum. Suspen tak? Suspen tak? Letak rambutnya di lampu dan kita akn lihat keajaibannya.. Rambut nabi tak ada bayang-2 mcm rambut kita nie haa. Alhamdulillah lahh, sofia dpt dengar ceramah agama nie :) . Setakat itu sajalah entry untuk kali nie.

Terima kasih kerana sudi membaca entry ini. Wahhh esok sekolahh. *Sighh. Takpalahh nk timba ilmu punya pasal saya datang ! Nantikan saya sekolah :-*. Semangatnya saya :'P.

No comments:

Post a Comment