Believe.

Soon, there will be no more 2018. Never thought that it's gonna be a tough year for me. But I believe in Him. The one that created me. Aku percaya dengan apa yg aku hadap skrg ni akan menguatkan aku. What a positive mind hahaha. Dalam setiap apa yang jadi, boleh jadikan iktibar buat diri kita. Started with kerja. You'll never know how much I miss, doing my thing. Cemburu? Banyak kali. Makan hati? Banyak kali. Menangis? Banyak kali. Tapi, aku percaya dengan jalan yg aku lalui skrg. Rezeki setiap manusia kan tak sama. Cemburu, bila tengok kawan kerja bidang yg dia minat. Cemburu dengan kawan yg kerja Hospital. Siapa tak nak? Aku nak kerja cita cita aku tapi.. aku tau belum sampai seru. Mudah mudahan 2019 ada rezeki aku.

Persahabatan? Aku kehilangan kawan, dan ada kawan yg dah kahwin. First of all, I'm truly happy utk kawan aku yg dah kahwin. 1st dalam kelas UniKL "Teha" and 1st dalam classmate masa form 5 "Puteri" merangkap belangkas aku masa sekolah menengah. Mulut masin, nak kahwin awai kan dah dapat. Hahahaha , tak tau lah mcm mana orang boleh decide nak kahwin. Bila orang cakap pasal kahwin, 1st thing aku fikir "mcm mana kita boleh decide yg kita boleh, nak hidup dengan dia sekali?" everytime. Tapi Allah yg jaga hati kita kan. Allah mesti bagi yg terbaik buat kita. Hmm, yang tak sabaqnya nak tgk kawan aku ada isi hahahaha. Tak sabaq nak dukung baby :P.

Hilang persahabatan? Bila difikirkan balik, aku rasa bodoh pula pergi bagitau dia hahaha bila dah menjauh, baru perasan. Perasaan tu tak pernah lebih dari seorang kawan. At first memang payah nak terima, sebab dah lama kawan tapi bila fikirkan balik. Aku redha, tak guna hg menangis ayaq mata darah sekalipun..Kalau dah takdir kita, nak tak nak kena redha. Tapi satu aku pegang, aku tak pernah menyesal kenal dia. Aku sentiasa mendoakan yg terbaik utk dia. Biar masa yg menentukan segalanya, sesungguhnya Allah sebaik baik perancang.

Tapi yang aku suka, tahun ni aku stay dengan family aku. Sebab sebelum ni kan belajaq jauh. Hee, pergi lah mana pun, family juga yg hg nak dekat. Aku bersyukur, sebab dapat family yg sentiasa support aku. From bottom. Especially mama dgn abah. Rasa bersyukur sngt sbb Allah kurniakan depa. Satu benda yg sangat bermakna buat aku. Hmm, adik beradik aku pun sama lah juga aku sayang hahaha.

So, apa yg aku nk achieve next year. I wanted to be a better me. And aku dapat achieve target aku next year. Insyallah. Hopefully it's gonna be a good year for me.

No comments:

Post a Comment