Being Tough


"Being Tough" is not easy. Kadang kadang benda tu kita akan tersedar sendiri makin meningkat usia makin matang pemikiran kita. And makin banyak problem nak kena hadap and of course sometimes mental memang kena torture. To be honest I'm not happy with my job right now. Nak dijadikan cerita I was hired as a "radiographer" but aku more di-treat kan as a "clinic assistant".

You know that feelings everyday hg kena tgk doktor sendiri buat x-ray and bila dia cakap setempek depan muka hang yang "I don't trust you sbb you baru lagi" and i was like WTF then kena hired aku? And I cried , aku tewas. Bila aku sedar balik , this is not where I belongs. Tapi aku percaya dengan setiap benda yg jadi dkt aku skrg ada hikmah dia. Aku harap one fine day aku dapat jumpa kebaikan dalam kesusahan yang aku lalui skrg.

Everyday kena buat kerja non-stop dapat pula bos yg memang kaki membebel hmm memang kena tadah telinga hari hari. Sapa boleh kerja benda pressure cmni kalau hari hari kena marah. Benda paling aku benci dia suka buat, dia selalu marah aku depan patient. As a worker , aku rasa benda ni biadap, kalau ya pun aku salah janganlah marah aku dpn patient. Sumpah memang aku geram yelah dia tak respect aku tapi dia perlukan aku. You know what I mean.

Kalau jujur aku cakap, aku cemburu dgn member classmate aku yg dah kerja. Semua pakat upload gambar / story buat x-ray. Aku ? HARAM SENTUH MACHINE PUN DIA MEMBEBEL. Aku harap sangat cepat cepat lah dpt kerja yg betul betul sesuai dgn aku, tak sanggup aku nak duduk sini lama lama. Selagi aku boleh hadap mmg aku hadap. Kalau bukan sbb parents aku, mmg aku dah give up. Tak tipu, bila fikir balik kita ni memang nak apa yg kita harapkan tapi at the same time kena fikirkan mak ayah kita.

Aku risau, kalau aku tinggal lama x buat x-ray nnti aku lupa cmna nak adjust bende semua. Ya Allah permudahkan lah urusan aku aamiin. *sis sado*

No comments:

Post a Comment