Le'Housemates



So nak dijadikan cerita ni ja gambaq yg aku ada "wefie" dengan le housemates. Sedar tak sedar , setahun kita stay together even ada minor problem but we manage to solve this problem . Special entry for special housemates yang ai cintai dan kasihi gituuu ~ 

1 ) Nurul Izzati Adawiyah ( Zati )
1 of my bestfriend and the best part is dia pandai masak . Kami dua ni memang takleh stay sesama sangat sebab nanti confirm gaduh ( manja-2 jew ) and makanan dia yg dia suka selalu opposite dengan aku cuma char keow teow ja sama . And dia lah kwn meroyan makan ais cream mcd sundae sampai 2-3x seminggu ( kencing manis nokkk )

2 ) Nur Faezah ( Faez )
Bestfriend yg ai cintai juga . Btw , congrats dean list for semester 4 ( so proud of u baby ) ada la jealous sikit hahaha . Yang best kwn dgn dia , dia selalu bawa kami ( me + zati ) pergi makan . Kadang-2 dia ikut ja kehendak kami nak makan apa . Haa , team makanan lah kami . Dia la selalu bawa makan ice cream sundae mcd kerap haha . Yg bestnya , selalu kalau ada problem, dia lah selalu motivate ai dengan kata-2 semangat dia tu .

3 ) Ainan Syakirah ( Enan )
Kawan dari sekolah menengah sampai skrg alhamdulillah . Dia mcm ketua lah dlm group housemate . If ada apa-2 problem then kitorang akn buat berhimpun and she'll be the one yg conduct sesi "heart to heart" kami . 

4 ) Nur Syazwana ( Wanooo )
I like this girl so much . She's so kind and cute *takleh kerap puji* . Sejenis manusia yg tak berkira langsung and dia memang dah kenal sangat dgn perangai aku. Seriously , dia tau bila aku lapaq , bila aku marah , bila aku suka hahaha . Yg aku jealous dgn dia sbb ramai kucing suka dia . Rumah sewa ada lah 2-3 ekor kucing yg suka dtg always ended up sayang dia lebih dari aku hmmm . Sedih ahh gunii ~

5 ) Siti Syahirah ( Syira )
Katanya " Wiwi , hg ja dlm rumah ni panggil aku Syahirah " ops . Tak perasan lah hakak. Dia first memang suka kpop ( Shinee lah paling utama ) . Kalau masuk rumah dengar org pasang lagu kpop tu haa si syira ni lah . Haritu pernah la misunderstanding sikit dgn dia but alhamdulillah semua okay dah. Yg comeinya , dia nangis haritu ckp dia sayang kan kitorang . Syira , kami pun sayangkan kamu.

6 ) Nurul Fatihah ( Teha )
Aku memang suka cari pasai dgn dia ( kekadang kot ) . Haritu suka hati aku makan ais ketul dia ( padahal org tu nk guna ais buat air milo esk pagi ) then aku terminum air bliss dia ( ingtkan aku punya ) . Punyalah bising minah ni kata aku jahat sbb minum and ambil ais dia ( but ai ganti balik ) . Keluar dengan dia memang WOW! Sakan gila berjalan and she knows well lah kedai makan hipster kat Ipoh haa . Jangan lupa date dengan ai ye posting sekali nnti .

7 ) Wan Syamimi Izzati ( Mimi )
Ni memang kaki study ( peneman dia nescafe , teh , kopi ) Kalau dengaq bunyi "pss pss pss" tu dia lah tengah dok menghafal nota-2 dia buat sendiri . Orangnya lemah lembut and tinggi lampai . Serious wey , idamkan tinggi mcm dia tapi apakan daya ceq kemetot .

8 ) Syarifah Nur Nazirah ( Ipah )
Selalu panggil dia Ipao ren ( org ipoh ) . She's the nicest lah . Minat mewarna sama mcm ai and dia pun tak kedekut . Kekadang kami yg bnyk habiskan biskut dia . Kami selalu buat eye contact kalau lapaq nak makan ( tersengeh sengeh ) hmm dia lah tu tanda lapaq . Dia ni org yg lek-lek je buat presentation pun tak gelabah langsung and dia comei actually ( tak pernah puji dpn-2 ) haha

9 ) Nurul Farhana ( EX- HOUSEMATE )
Congrats dpt dip. physio ( SPA ) . Ending yg tak cantik masa hg blah sbb kita gaduh . But still , I can't hate you because you're my friend . Sebab sayang , ai maafkan you , hope you pun maafkan ai . Nana ni dia kekadang ada lah mood nak moody dia kekadang kalau gila , menggila sungguh . Suka kwn dgn dia sebab dia ni cmna nk ckp ehh penuh dgn misteri . Mcm ada 2 side dia ( 1 : friendly nak mampuih , 1 : pendiam nak mampuih )

Anyway , ai sayang semua housemate ai . Thanks sbb tahan dgn kerenah ai and ai olz sayang u olz . Take care semua ~ Jumpa semester 5 ni insyaallah . Yang penting semua kena kuruih hoocayy :)

No comments:

Post a Comment